lördag 2 juli 2011

Grävskadad

Det är hett som i helvetet i huset och alla flyttkartongerna gör att det ser oerhört deprimerande ut. Det finns hur mycket som helst att packa men jag har hamnat i ett stadium av apati. Orkar helt enkelt inte ta tag i eländet. Behövde definitivt komma bort ett tag. Jag ringde en kompis som var villig att göra mig sällskap på kolonilotten.

Ogräset har verkligen ett fast grepp om de 100 kvadratmetrarna. Den lilla plätt som jag rensade för några veckor sedan såg mest ut som lite kattkrafs. Men gräslöken mådde bra och jag plockade smultron från de två plantor som förra ägaren lämnat.

Nu är ytterligare några kvadrat befriade från ogräs och jag har dessutom petat ner lite rabarber som jag grävt upp från villaträdgården. Rabarbern måste ha frösått sig (kan de det?) för jag har definitivt inte planterat den framför rhododendronbusken.

Händerna har tydligen glömt hur det är att gräva för jag har överansträngt den stora muskeln under tummen i vänster hand. Aj, aj.

Inga kommentarer: