onsdag 20 juli 2011

Brev till den ärade säljaren

Sådant här roar jag mig med nuförtiden, istället för att i lugn och ro kunna ordna med den jävla flytten som i sig är oerhört deprimerande och påfrestande:


Allvarligt talat XY, jag tycker det är väldigt dålig stil av dig att ignorera mitt påpekande om den dåliga städningen.

Alla kan göra misstag när man är stressad och jag tycker att jag har gett dig en schysst chans att rätta till det.

Det står i kontraktet att det ska vara välstädat och flera års stalaktit-liknande fettavlagringar i fläkten (det ser helt vidrigt ut och kommer ta minst ett par timmars skrubbande att få bort skiten) är något helt annat. Jag kan inte ens använda spisen som det ser ut nu. Får kväljningar bara av att tänka på att placera mat under fläkten.

Om du inte tänker skicka en städfirma som tar hand om det så vill jag ha ersättning för att jag får röja efter dig och din familj. Du lämnade en hel del skit ute i förrådet (gamla blomkrukor, kemikalier etc) som jag fått köra bort också.

Hör av dig omgående.

1 kommentar:

Marianne sa...

Usch, jag lider verkligen med dig nu. Hoppas, hoppas allt ordnar sig.