fredag 13 februari 2009

Trapptävling

Det har byggts ett externt trapphus på byggnaden där jag tillbringar de allra flesta av mina arbetsdagar. Jag sitter på våning 10 och det är jäkligt drygt att traska hela vägen upp. För att öka motivationen har en kollega utlyst en tävling där man ska ta sig upp på kortast möjliga tid. I förmiddags (vid det här laget har klockan passerat tolv så jag borde egentligen säga "igår") provade jag att springa upp men kroknade redan på fjärde våningen och de sex återstående släpade jag mig uppför med mjölksyra i musklerna. Inte skönt alls. Min framtida taktik ska bli att gå så snabbt jag kan men i ett jämnt tempo. 1 min och 25 sekunder är min snabbaste tid hittills. Om ett par veckor ska jag banne mig vara nere på 1 min och 15 sekunder.

Vi kommunalare är inte kloka...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Trappgång är otroligt bra träning, men helst ska man undvika att gå nedför för det sliter jättemycket på knäna.

Lycka till med ditt mål, jag tror att du klara det med glans! :)

Annika Christensen sa...

Kul ide må jag säga. Inga av mina ideér är så hälsosamma. Trappor måste vara den bästa motionen som finns.
Ha det gott
Annika

SqZ sa...

AKO: Jag iddes inte gå mer än till våning fem i morse. Elände.

Annika: Vi var väldigt skeptiska till den där trappen när den byggdes men den blev väldigt ljus och fin.