onsdag 11 februari 2009

Rykta katten

Det är helt fantastiskt så många hårstrån det får plats på en katt! Det faktum att alla de där håren också ramlar av är en mindre rolig del av innekattägarskapet. Vi har en sorts ryktvante som hankatten tycker är mycket behaglig. Honan däremot anser det vara en skymf att bli berörd med dylikt verktyg. Hon föredrar att släppa håren där det passar henne, dvs ÖVERALLT. Suck, jag vill att det ska bli vår så jag kan ta ut kattrackarna ibland. Det kanske vore en bra idé att bygga en utebur åt dem. Ska fundra på saken.

Men nu är det sovdags.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej! Tack för dina fina kommentarer hos mig, jag blev så glad! :)

Angående katthår; jag har aldrig hört talas om att det skulle finnas sådana där ryktvantar, men det låter ju som en bra idé...om katterna går med på att man använder dem. :)