måndag 23 juni 2008

Trulig trumpet


Den här änglatrumpeten kommer knappast åstadkomma några ljuva toner under sommaren 2008. Jag och sambon fick den förra året och den blommade ganska bra. Vintern har den tillbringat i garaget (lätt uppvärmt) och den fick till och med för sig att gå i blom redan i mars. Nu verkar det som om den slösade all sin energi för tidigt på säsongen. Den har inte växt ett dugg på höjden. Nya blad är det enda. Jorden bytte jag när jag satte ut den i april/maj och frosten har inte plågat den. Vad kan fattas den?

3 kommentarer:

Lilla B sa...

Den ser inte glad ut, precis. Jag tror att den har stått ute för tidigt. Det var ju kallt under en period. Den gillar värme, mycket näringstillförsel och mycket vatten.Näringen och vattnet kan du ju reglera själv men utsatt för kalla nätter, om än inte fryskallt, gör den nog lite växt-ovillig.
HAr du något vindskyddat soligt hörn nånstans så bär bort den dit.
Detta är vad en änglaamatör tror!

Jeez sa...

utmanad! http://samtalmedj.blogspot.com/2008/06/maria-beordrar-och-jag-lyder.html

SqZ sa...

Tack för hjälpen lilla b!