måndag 4 februari 2008

Är jag blind, eller?

Mitt besök inne i hufvudstaden kärna gick åt pipan. Mitt mål var att ta mig till denna butik på Linnégatan 11 men trots att jag travade fram och tillbaka där i kvarteret så hittade jag den inte! Nog för att jag av sambon beskrivs som ett hopplöst fall när det gäller orientering (i vid bemärkelse) men hur svårt kan det vara att hitta till en specifik adress? På Linnégatan 11 ligger ett Notarkontor, inte en butik som säljer smycken och smyckesdetaljer. Förbannat mystiskt.

Jag ville inte ge upp när jag ändå gjort mig besväret att hoppa av pendeln mitt i smeten så jag tog mig till adress nummer två som jag kollat upp. Jaha, det blev till att traska Götgatan fram och tillbaka och leta förgäves. Inte heller den butiken hade den goda smaken att befinna sig där jag förväntat mig. Vid noggrannare koll med deras hemsida visade det sig att jag gått på gamla uppgifter. För mig som inte gärna trängs inne i city i onödan kändes hela utflykten som ett enda slöseri med tid och ork. Lite i stil med exgrannens vedermödor på Ikea häromdagen.

1 kommentar:

Anonym sa...

ja, och idag promenerade vi till k-rauta för att köpa en såndär låda med en massa fack i som man kan ha t ex skruv i. Skruv i lösvikt fanns, men ingen låda. Jag ska sluta tro att jag ska köpa saker