fredag 8 februari 2008

Mental note to self

07:49
Jag ska aldrig mer klia mig i ögonen efter att ha petat på chilifrön.... Jag trodde inte att de var så starka längre eftersom de legat och torkat i fem månader i en kopp i köket, men icke. Det sved som eld i ögat och jag vara bara tacksam för att jag snabbt kom på vad det berodde på. Dumt i kvadrat.

Fröna har jag nu tagit till jobbet tillsammans med min pluggbox. Jag ska göra ett försök att driva upp chiliplantor från chilifrukter som jag köpte på Bondens marknad i höstas. Minns inte vilken sort det var. Frukterna var i alla fall gula och hanterbart starka (mitt öga vill kalla sorten för ohyggligt stark).
----------------------------------------------------------------------------------
13:48

Nu är de små frörackarna nere i jorden. Ca 35 frön räknade jag till. Om jag får fem-sex av dem att gro så är jag mer än nöjd. Min än mer blomtokiga kollega ska få ett par plantor om jag lyckas. Jag har trotsat alla odlingsråd och fyllt pluggboxen med vanlig jord eftersom jag inte orkade gå ut en extra sväng bara för att köpa såjord. Nu hoppas jag att de ska känna sig väl till mods i kontorsfönstret.

Inga kommentarer: