tisdag 15 januari 2008

Sju sanningar- en utmaning

Petra har utmanat mig i att skriva sju sanningar om mig själv. Om ni känner för att anta min utmaning är "reglerna" som följer:

Länka till den som utmanat dig.
Berätta 7 sanningar om dig själv.
Utmana 7 personer i slutet av ditt inlägg.
Lämna ett meddelande till dem du utmanar.

Detta är mina sju sanningar:

1. Jag går aldrig utanför dörren utan att ha borstat håret. Faktum är att jag gör knappt något alls innan det är borstat. Kattklappning undantaget.

2. Jag biter på naglarna. Ful, ful ovana.

3. Jag är allvarligt oroad över att jag, snart 33 år, inte har någon längtan efter barn. Andras barn är förtjusande men att skaffa egna är jag inte mogen för. Kan det vara ett tecken på att jag är alldeles för självupptagen som inte vill ge upp min frihet?

4. Jag smälter som smör i solen när min sambo kliar mig på ryggen :-)

5. Jag snarkar genom näsan! (Enligt ovan nämnda sambo, jag tror han ljuger)

6. Jag är en språkfascist som tyvärr alldeles för lätt dömer folk efter deras sätt att stava. Särskrivningar ger mig rysningar!

7. Jag är rädd för att rodna när jag pratar inför folk.

Jag utmanar:

Mille
Sara
Hobbes
Gittos
Mamarazzi
Mamma M
Kaffemoster

3 kommentarer:

Anonym sa...

Fast det där kan du glömma att jag tänker skicka vidare, eller ens skriva något eget inlägg om....

Hur i hela fridens dar hittade du till min blogg, förresten?

SqZ sa...

Utmaningen är alldeles frivillig.

Jag minns faktiskt inte hur jag hittade din blogg. Kan hända har du kommenterat i någon annans blogg och så kände jag igen ditt nick. Kaffemoster är ju inte så vanligt :-)

PW sa...

Nu har jag, nästan iaf , fullföljt din utmaning.