måndag 14 januari 2008

Pyssel med pussel

Familjen Q & V packade bilen full med katter, datorer, långfärdsskridskoprylar (som aldrig användes) och annat skräp och for norrut till mina föräldrar i fredags. Katterna skötte sig exemplariskt, de pep bara ett par gånger. Vi gjorde ett par stopp längs vägen för att missarna skulle få chansen att vila upp balanssinnet (eller vad det nu är som gör dem åksjuka/oroliga).

Helgen präglades av ett ändlöst datorfixande för prinsen och ganska mycket matlagning för min del. Brorsan och hans sambo kom på besök och de tog med sig (på min begäran) ett av pusslen som brorsönerna fick i julklapp av mig. Det var klurigt, riktigt klurigt. Jag höll på med det minst ett par timmar på lördagskvällen och lika mycket dagen efter och det var med tungt sinne som jag blev tvungen att lämna det oavslutat när vi skulle susa söderut igen. Oavslutat förresten, vilket skämt! Av de 1000 bitarna hade jag kanske lyckats få ihop 30-40...









Till och med pappa försökte hjälpa till

Den nyblivna föräldraparet fick ett besök också. Lille Manfred är bedårande barn som lät mig hålla honom i famnen i minst 5 minuter innan han upptäckte att jag varken luktade eller lät som mamma och pappa. Jag tog massor med bilder på honom men han är inte stor nog att ge sitt medgivande så jag lägger in några kattbilder istället. De är på sätt och vis mina barn :-)












1 kommentar:

Petra sa...

Känn dig utmanad!

http://petrastankar2.blogspot.com/2008/01/sju-sanningar.html