fredag 1 juli 2011

Utvärdering av test i Buzzadorkampanj: OBH-Nordicas Non Stick-serie

Nu har jag använt produkterna i OBH Nordicas serie Supreme Non Stick ett tag.




Kastrullerna (jag har testat 3,0 och 1,5 l) är smidiga och det är lätt att hälla av vätska utan att riskera att bränna sig på ångan. Jag skulle gärna vilja ha fler kastruller i den här modellen men utan non stick-beläggning. Jag blir lite paranoid över att råka använda för vassa redskap som skadar ytskiktet.



Stekpannan är ruskigt bra, inget snack om saken, men jag upplever fortfarande att den är i tyngsta laget. Det beror säkert på att den är så stor, 28 cm i diameter. Det vore ett stort plus om den hade ett lock också. Det tycker jag att produktutvecklarna skulle ha tänkt på.



Sist men inte minst har vi kockkniven Oden. Den är otroligt vass och tyngden gör att det går som en dans att skära exempelvis tomater som brukar vara lite trixigt. Det jag funderar på är hur sjutton jag ska kunna vässa den. Det dröjer förhoppningsvis ett tag innan jag behöver göra det.


Det här har jag gjort inom ramen för en Buzzador-kampanj. Att vara Buzzador innebär att man deltar i olika kampanjer och testar allt från väckarklockor till hårbalsam. Sedan berättar man för sina vänner och bekanta om produkterna och vad man själv tyckt om dem. Ibland finns det prover som man kan dela ut också. Här kan du läsa mer om att vara Buzzador.


Bilderna har jag laddat ner från OBH Nordicas hemsida.

Inga kommentarer: