lördag 19 mars 2011

Djupt därunder

Eftersom snön vägrar smälta här i förorten (snötäcket är minst en halvmeter) så tog jag fram spaden och skalade bort lite från rabatten på framsidan. Och därunder finns det liv minsann!

Krokusar på väg upp!

Katterna har varit ute en sväng på egen hand idag och tillsammans med mig när jag beskar ett av äppelträden. Även om det finns en stor risk att jag inte får ha trädgården kvar så kan jag inte låta bli att pyssla i den. Och de eländiga vattenskotten har stört mig länge nu.


Selma


Cisco

3 kommentarer:

AKO sa...

Superhärliga bilder på missarna! Ibland kan man inte låta bli att avundas kattlivet även om man andra gånger kan tycka att kan vara lite...enahanda. :) Krokusar känns det dock som att det är ett halvår bort här uppe.

Lilla B sa...

Tänk att krokusarna är så på gång! Och grattis, även om det är försenat, på födelsedagen!

AnnaKK sa...

Åh, man kanske skulle gräva lite snö här också, och försöka befria platsen där krokusarna förväntas dyka upp. :-) Ännu så länge är det bara snödroppar som växer i gräsmattan som har kommit fram här, men såna har jag å andra sidan väldigt många av. Gillar dem skarpt!!