torsdag 8 maj 2008

Trädgården i närbild

Nu är jag inne på min fjärde sjukskrivningsdag och det får banne mig vara den sista. Om jag låter bli att prata för mycket så kommer det att gå bra i morgon. Den här whiskyrösten passar sig inte riktigt i ett serviceyrke :-D


Katterna blev stormförtjusta när jag släppte ut dem. Det kändes ganska skönt även för mig att lämna huset efter allt snorande under täcket i soffan. Jag passade på att gå runt med kameran och fånga den grönskande skönheten. Våren är helt klart den bästa tiden!

Plommonblommor- läckra!








Man kan ana ett visst släktdrag mellan körsbär och plommon








Kallas de här för gullvivor trots den avvikande färgen?













Krusbärsblommorna är små och oansenliga ända tills dess att man kryper inpå dem






Tusenskönor- de talar för sig själva











Maskrosor och pärlhyacinter- en fin kombination




1 kommentar:

Marianne sa...

Stackare, har du råkat ut för vårflunsan som så många haft och har nu. På mitt jobb hostas det runt omkring mig så jag är ganska skraj nu måste jag säga. Men , peppar, peppar ta i trä, jag brukar klara mig.
I alla fall tycker jag dina bilder är underbara. De speglar ju den här årstiden som allra bäst. Och visst är även maskrosorna jättefina
Hoppas du blir piggelin snart.
/Marianne