måndag 4 februari 2008

Sten- och mineralmässa

Söndagen bjöd på en liten sten- och mineralmässa vid Frescati, i geovetarhuset (så klart!). Jag hade turen att få med mig en kompis dit. Även om jag är en stor fantast när det gäller sten och smycken så är det alltid roligare med sällskap.

Som vanligt drabbades jag av svåra habegär men inköpen stannade vid det här halsbandet och ett par strängar pärlor och lås som jag ska försöka förvandla till något vackert. Visst är det vansinnigt läckert med bandad agat!

MataHari gjorde mig väldigt intresserad av att göra egna smycken förut men jag kom mig aldrig för att ta tag i det. Pärlsträngarna är i kortaste laget för halsband men min plan är att komplettera med små, små silverpärlor kring låset. De som sålde pärlorna hade bara oäkta vara och det vill jag inte ha eftersom jag har haft nickelallergikänningar. Efter jobbet ska jag ta mig in till city och botanisera i någon av butikerna som säljer pryttlar för smyckestillverkning. Kul, kul.

Inga kommentarer: