torsdag 1 november 2007

Skandiabankens usla kundservice

Jag har ödslat 45 minuter idag på att försöka komma fram till någon att prata med på Skandiabanken. Resultatet är att jag istället starkt funderar på att säga upp mig som kund och byta bank.

Jag kan inte använda internettjänsten, jobbdatorn tillåter inga nedladdningar av certifikat, och talsvarstjänsten är ett virrvarr av knapptryckningar hit och dit som snarare stjälper än hjälper mig som kund att komma rätt. Om jag valt att få uppgifter om ett konto kan jag inte därefter göra valet att komma till personlig service. Jag måste ringa om och gå igenom hela proceduren med "Om du vill komma till banken, tryck 1" osv. Med alla val hit och dit tar det en evighet att överhuvudtaget komma till personlig service. Där möttes jag av en inspelad röst som hänvisar till hemsidan eftersom det är många som ringer *djup suck* Det går inte ens att ställa sig i kö för personlig service, det är service det....

1 kommentar:

Ms Garbo sa...

För flera år sedan tänkte jag tanken: Kanske man skulle byta till en billig enkel bank, folk verkar ju gilla Skandiabanken...?

Så jag anmälde mig, ordnade ett konto, och så.
Sen skulle jag få över så att lönen skulle gå till det kontot, men av någon anledning hann lite tid gå.
Då fick jag en räkning med påminnelseavgift och hela köret, eftrsom skandiabanken tagit betalt för vaddetnuvarkanskeinternetbank eller något från ett konto som det följdaktligen inte fanns några pengar på.

Då lackade jag ur och sket i det hela.

Jag har fortfarande kvar kontot, eftersom jag itne lyckats säga upp det.

En gån gom året skickar de ut ett kontoutdrag, med fyra öre på eller två spänn eller vad det nu kan vara.